Mattias Axelson har gett ut två managementböcker om innovationskraft och företags dolda potential. I sina böcker delar han med sig av både forskning och praktiska erfarenheter för att inspirera och ge insikter för att tänka och göra nytt.

Insikter och verktyg för ökad innovationkraft

Dold potential – så skapas innovation utanför kärnaffären

Din organisation har dold potential för affärsinnovation utanför dagens kärnaffär. Det innebär att stora värden finns framför dig, redo att upptäckas och förverkligas. Trots detta förblir de flesta goda idéer just idéer och inte faktiska affärer. Men det behöver inte vara så. Det finns alternativ.

Vilka steg bör den som vill utforska innovation utanför kärnan ta? De flesta verksamheter hamnar till slut framför ett vägskäl. Boken Dold potential tar dig med på en guidad tur från den trygga, men potentiellt snart föråldrade kärnaffären och in i framtiden.

I Dold potential delar Mattias Axelson med sig av vilka steg de företag och organisationer som har återuppfunnit sig själva tagit genom att skapa nya affärer utanför kärnan.

Du hittar boken på Bokus och Adlibris.

Växla upp innovationskraften – skapa nya värden genom partnerskap

Innovationer formar framtiden. De skapar värde för kunder i form av nya produkter, tjänster och affärsmodeller. Innovationer kan också lösa samhällsproblem. Vad krävs för att ligga i täten av det globala innovationsracet?

Innovativa företag använder alltmer partnerskap som medel för innovationskraft. Växla upp innovationskraften ger både insikter och verktyg som ökar innovationskraften med partnerskap som motor.

I boken samlar Mattias Axelson slutsatser dragna ur forskning och praktisk erfarenhet från svenskt näringsliv och offentlig verksamhet. Boken inspirerar med exempel från företag såsom Spotify och Saab Group.

Du hittar Växla upp innovationskraften på Bokus och Adlibris.